به گزارش راهبرد معاصر، جعفر یازرلو گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۵ فروردین امسال، حدود ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۲۷ نفر مسافر با انجام ۲۳ هزار و ۴۸۶ پرواز (نشست و برخاست) جابجا شدند.
وی افزود: با راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی در سازمان هواپیمایی کشوری در ایام نوروز میانگین تأخیرات به ۱۹ دقیقه رسید و ۸۳ درصد پروازها به موقع انجام شد این در حالی است که سال گذشته میانگین تاخیرات ۱.۵ ساعت بوده است.
یازرلو تصریح کرد: همچنین با انجام بازرسیهای عملیاتی توسط معاونت استاندارد و بازرسیهای امنیتی توسط همکاران حراست پروازهای نوروزی از امنیت و ایمنی بسیاربالایی برخوردار بود.
وی گفت: در راستای انجام وظایف نظارتی سازمان، نظارت بر نحوه عملکرد شرکتهای هواپیمایی، حصول اطمینان از سطح ایمنی پروازها و همچنین ارتقاء خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی، برنامهریزی لازم جهت انجام بازرسیهای رمپ، بصورت شبانهروزی توسط معاونت استانداد صورت گرفت.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تیمهای بازرسی استاندارد شامل ۶ تیم متشکل از ۱۴ نفر از کارشناسان استاندارد پرواز با حجم بازرسی ۳۳۰ (نفر-ساعت) از ۵۳ فروند هواپیما بطور کامل و ۸۵ فروند نیز مورد بازرسی بدنه، موتور و محفظه بار و همچنین بازرسی فالوآپ قرار گرفتند.
وی افزود: تعداد بازدیدهای امنیتی از فرودگاههای پر تردد در ایام نوروز ۴۲ مورد، تعداد فرودگاههای مورد بازدید ۱۲ فرودگاه، تعداد مصاحبه چهره به چهره با مردم به منظور احصاء میزان رضایتمندی آنان از پروازها و عملکرد ایرلاینها ۱۳۷ مورد بوده است./ باشگاه خبرنگاران